fredag 14 januari 2011

Ut med det gamla och in med det nya!


Vad ville jag bli när jag blev stor?
Vad vill jag bli när jag blir stor?


Vad vill du bli när du blir stor?


Roligt att läsa gamla 'mina vänner' böcker.. Tror alla på den tiden ville bli frisör eller polis, och det har vissa av oss uppfyllt.
Jag ville bli frisör tydligen, det räcker med att vara det på mig själv emellanåt.

Året var nånstans runt 2003, jag och en annan intressent tar bilen till Stockholm och går på ett studiebsök på LidAir. Fick gå runt och titta på lokaler, fylla i papper och fråga tusen frågor.
När man lämnade stället var man ju helt till sig i trasorna. Jag ville ju börja NU!!
Kom hem, papper efter papper fylldes i, optikertid beställdes och genomfördes, flygpsykolog tid beställdes och genomfördes (jo lite läskigt var det allt)
Vi kom in till nästa termin om vi ville! Wiiiihoooo!
Och bo det kunde man göra där dom dagarna man gick länge.
VAD HÄNDE SEN?
Till största del så satte pengarna stopp, kostar ju upp mot en 6-7 hundratusen + att man ska ha lite pengar o leva för under tiden + en massa flygtimmar som man måste samla i hop efter det. Var det NÅT mer som satte stopp för mina drömmar? Var det NÅGON? Det hoppas jag verkligen inte....

Drömmarna finns kvar! Yrket likaså!
Pengarna finns inte för tillfället!

Jag är nöjd ändå, jag gillar mitt jobb!

På tal om jobb så har denna vecka bara pyst förbi, mycket roligt att göra så här i januari, kommer nya saker var o varannan dag! Så nu plockas det om för fullt i hyllorna på Hälsa & Skönhet.

Det är visst helg nu, jag började min helg med att tvätta järnet samtidigt som jag höll på att färga håret. Hoppas resultatet ser bättre uti dagsljus i morgon. Såg lite fjösigt rött ut tyckte jag. Men jag vill ju ha det rödaste rödaste ever! Så vi får se i morgon om jag kan rekommendera denna:


Jag tänkte åka till Katrineholm efter jobbet idag, orka inte, va för trött.
Jag tänkte att jag skulle åka i morgon. Men jag har bara tänkt!
Jag 'lånar' Milly i morgon fm och kvistar mot Katthult, där blir det lite vaxning med S, fika och bus med S och M, mat hos pappa,och sedan hemåt igen. Så blir det!


Jag behöver klippa mig, utan plattång hade jag sett ut som en, tja aa, svamp?!

Inga kommentarer: