söndag 22 maj 2011

Fyndat!

S och jag hade en 'liten' roadtrip i söndags, var väldans trevligt, men vi var lite mycket trötta, så det fnissades rejält, lyssnades på GAMLA godingar aka. 90-tal!!

Vi skulle till Fellingsbro via Strängnäs. Varför?
Köpte en våningssäng på blocket, en sån som är 140cm nere och 90cm uppe
Han som hade köpt den, skulle ha den i sin gäststuga i sommarstugan och där var det inte normal takhöjd, så man kunde inte vända scig i överslafa! Perfa för mig för dom var slut på alla IKEA..

Så vi började färden från Nypan mot Stallarholmen vid 11 tiden, åkte förbi en sjusatans massa loppisar, men hade inte tid o stanna. Framme vid sängen betalas den och han låter den stå kvar utomhus, dom var tvugna att börja fara hemåt vid 12 och jag hade bilen FULL med loppis saker till min mamma. Så vi lämnar Stallarholmen och beger oss mot Fellingsbro (Arboga för er som inte vet) Där lämnar vi av hundraelva sopsäckar till min mamma, fikar och far tillbaka till stallarholmen och packar in sängen i stället. SÅ! Det gick ju bra!

Själv så hitta jag två underbara lampor på mammsens loppis, en STOR rund vit taklampa och en annan 50tals taklampa som ja ska ha i köket. Finfina!
Bilder kommer när dom levererats, hemkörning på sakerna. En loppis jag varmt rekommenderar =)

Oj vad jag packar o donar, men det är inte roligt. Vad kan det liksom va för roligt med att packa ner o sen ett par dar senare packa upp..

Lördag natt är tänkt att sovas nya lyan.
Tjejjer kommer o monterar säng o målar tak!
Ja bjuder på vin!
Vi har trevligt!
Vad gör ni?

Puss




Inga kommentarer: