tisdag 21 december 2010

La Familia!!


Snö snö snö och åter snö! Mysigt är det, är ju såå fint ute nu. Men vad jag inte tycker är så mysigt är att köra fast med bilen på morgonen när man ska till jobbet (+ ett barn i bilen som tjatar 'mamma åk då') Skottandet kan ja va utan oxå! Annars nöjd!

Helgen som blev spontan vissa stunder har susat förbi i en väldans fart!
Jag och Milly skulle åka till nyöppnade Busiz och checka in läget, skulle bara handla några saker först. Träffar då på S & P med familj, så vi drog ett handlingsvarv tillsammans och avslutade med en fika också. Mye trevligt! Minutrarna innan detta stötte jag på A som är mamma till Millys kusiner (svägerska heter det kanske, ex svägerska nu då)! 'Titta ut på en fika sen om du inte har nåt för dig' Hmm hmm.. Så vi hoppade Busiz för denna gång och gav oss ut mot skogarna utanför Stigtomta. Milly frågar efter en lång stunds åkande 'mamm
a var är vi...' Ja du, jag vet inte riktigt, men vi är snart framme!!!


Eller?

Ännu mera fika... För att sedan ta sig hem samma väg men då i mörkret, vi kom hem till slut i alla fall!

Söndagen var lilla julafton med pappa+fru, mamma+sambo, bror+sambo, + deras barn(4 st)
Vi sov till klockan 10, SÅ skönt! Vi gjorde en rejäl frukost och sen gjorde vi en tacopaj tillsammans. Kl 13 damp alla människor in, mamma med massa andra pajer - Tack söta rara du mammi! Sen tjatades det om paket hela hela tiden från barnen ' när när när får vi öppna'...

Den magiska stunden, paket öppning, öppna/titta 2 sek/ nästa =)

Min kära bror brukar tycka om saker som gärna låter lite extra, förra året fick M ett set med trummor, cymbaler, maraccas m.m I år blev det denna:


video
Mycket uppskattad av Milly! (och mig)

Tycker hela min familj kan flytta till Nyköping! Ja ja!
Ses ju tyvärr inte varje vecka, men det pratas mycket i telefon i stället.. Saknar er redan! Ni är bäst, Love Ya!

Sammanfattning av helg: Mycket bra bättre än bäst och början av veckan var också myys!

Inga kommentarer: