fredag 24 december 2010

Pilla fris!

Blev lite besviken när jag inte vann nåt på Bingolotto i går!
Men man kan ju inte alltid ha tur, det blev i alla fall en supernice uppesittarkväll, och jag skiter nog i att jag inte vann nåt! För det var S ällskapet som var det bästa!!

Skulle ha kommit upp och skjutit lite julaftonsmorgonskjutning (kl 10)! Men så blev det inte! Vakna av första God Jul Sms'et kl halv åtta typ och då stängde jag av ljudet och vakna inte när C försökte ringa och säga att dom var på g ut till banan :(
Hade i alla fall en mysig julaftonsmorgon, så det så!

Julafton har spenderats i Katrineholm hos pappa, massa julmat o annat gott.
Eftersom dom inte vill ha några julklappar och en julblomma hade säkert fryst i hjäl. Så köpte jag ett litet frågespel om mat & dryck. Med det har vi haft jättetrevligt hela kvällen. Och det roliga är: föräldrar som har lite svårt för utländska uttal :D
Pappa skulle läsa en fråga, den handla om svampar, ett ord skulle bort (som inte var en svamp) Shetake läser han!! Hmm jag funderar! ' får jag läsa frågan själv? ' Ordet var inte Shetake, det var Shiitake ( som är en svamp) Vips vad lätt det blev då :)
En annan fråga handla om ris, och svaret enligt pappa var 'pilla fris'. 'Pilla fris' undrar vi då, vad är det ? Får läsa svaret själv, PILLAFRIS (pillaf'ris) Det kommer han få höra fler gånger, pilla fris!!

Nu var denna julafton över och den har varit fantastisk!

Nu ska vi se vad som händer med ' Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann'

Go'natt

Inga kommentarer: